Jak na zdravé snídaně

Kolem snídaní koluje spoustu mýtů a protichůdných informací. Důležité je, uvědomit si, že co je zdravá snídaně pro jednoho, nemusí být zdravá snídaně pro druhého. 

Co vnímám jako zásadní je, aby snídaně vycházela z našich aktuálních potřeb. Tyto potřeby se mění s věkem, naším životním obdobím a životním stylem. Hodně nám pomůže také když budeme vycházet z ročních období a nabídky lokální produkce.

Snídaně má zkrátka nastartovat den a můžeme si tak dopřát více sacharidů. Správná snídaně navíc podporuje peristaltiku.

Důležitým krokem před snídaní je ZAVODNIT dehydrované tělo!!! Které v noci dýchá, potí se, detoxikuje, opravuje a přichází tak o minerální látky.

Ideální je voda 🍶, nejlépe vlažná 😉 (pro děti sklenička, pro dospělého klidně dvě). Může být třeba s citronem 🍋 nebo lžičkou jablečného octa pro doplnění minerálů.

Podle orgánových hodin má žaludek v době mezi 7 až 9 hodinou nejvyšší aktivitu. Proto je zcela přirozené, když dítě vzbuzené v půl sedmé ráno nemá honem chuť snídat a naplnit žaludek k prasknutí. A mnohdy mu stačí jen něco menšího. A bude jíst třeba až za hodinu po probuzení. Jiné je hladové sotva otevře oči a začne si bříško plnit jedna radost. Každý to má zkrátka jinak a rozhodně to není špatně.

V létě můžeme nabízet nejrůznější druhy čerstvého ovoce – v džusech, smoothies, jogurtech, s müsli. Můžeme přidat také čerstvou zeleninu jako rajčata, okurky, papriky – třeba ke kváskovému chlebu s žervé.

V zimě je naopak z hlediska tradiční čínské medicíny dobré zahřívat trávicí systém vařenými a teplými pokrmy. Skvělé jsou polévky, které jsme si hodně odvykli nabízet, pomazánky z pečené či dušené zeleniny nebo luštěnin.

Vynikající jsou vajíčka a z nich připravené pokrmy jako zdroj plnohodnotných živočišných bílkovin, vitamínů sk. B, omega 3 mastných kyselin – míchaná vejce, na hniličko, pomazánka nebo je můžeme konzumovat v podobě lívanců, vaflí atd., které navíc nemusí být jenom ve sladké podobě, ale chutné jsou i naslano. 

Další vhodnou možností jsou například teplé obilné kaše. Pokud je uvaříme z celých zrn obilovin, jsou velmi výživné – kromě sacharidů obsahují také vlákninu,  minerály, vitamíny, tuky a bílkoviny, takže je to skutečně kompletní potravina.

Navíc se dají připravovat různými způsoby a všemožně dochucovat. Dokáží vyladit organismus, dát ho do rovnováhy a s tím přichází i zdraví a lepší imunita.

Kaše umí krásně zpestřit jídelníček. U nás doma je milujeme všichni.

Pokud se chceš naučit, jak snadno můžeš připravit kaši i ty, přidej se do minikurzu JAK NA LAHODNÉ KAŠE PRO DĚTI. Všechna videa a návody jsou ihned ke shlédnutí TADY.

Krásná rána i u vás doma přeje

Terina